Riffel – og Pistolskydning

Skydning er en idræt, som kan dyrkes af alle, uanset alder, køn og fysik.

Skydning er en præcisionssport, som handler om koncentrationsevne, balance og finmotorik.

Igennem skydetræning opøves evnen til at opnå en indre ro og selvbeherskelse, så skytten kan fokusere 100 % på skydningen, og herved opnå bedre skyderesultater.

Som skytte bliver man inddelt i klasser efter alder og færdigheder, så man altid konkurrerer imod jævnbyrdige.

Mange nøjes dog med at konkurrere med sig selv, og finde motivation ved løbende at forbedre egne resultater.

Hvis du har lyst til at prøve kræfter med denne spændende og krævende sport, så mød op på skydebanen på en af vore træningsaftener, og prøv om skydning er noget for dig.

Du behøver hverken specielt tøj eller udstyr, da alt udstyr kan lånes i foreningen. Du kan med andre ord komme ”direkte fra gaden”.

På skydebanen vil der altid være en instruktør til stede, som kan hjælpe dig med din træning. Instruktøren sikrer ligeledes, at sikkerheden altid er 100 % i orden

Træningstider:

Onsdage:

16,00 - 21,00: Riffel, Pistol, luftriffel og luftpistol

Børn, juniorer og Voksne

Opstart 6. september 2023 kl. 16,00

Torsdage:

10,00 - 12,00: For dig, der har muligheden på dette tidspunkt

Opstart den 16. august 2023, kl. 10,00

Nye medlemmer:

Inden du melder dig ind i foreningen kan du få 3 prøveskydninger for at se om skydning er noget for dig. Mød op ved en af træningstiderne og tal med en af instruktørerne, eller aftal en prøveskydning på et tidspunkt, der passer dig på tlf.: 3060 5206 eller mail: flemming.kokholm@safnet.dk

Ved prøveskydningerne skal du forevise billede-ID eller sygesikringskort i kombination med et andet ID kort, og efter 3 prøveskydninger skal du, hvis du er over 15 år og vil fortsætte, søge politiet om vandelsgodkendelse.

Ved prøveskydningerne skal du betale for de patroner du bruger.

Del siden